Tuesday, October 02, 2007

"BODY TAK DAK BUAH"

Tunang kawan aku boleh mempersoalkan kenapa orang KEdah slalu cakap sakit kepala..sebab kami orang kedah la cakap sakit kepala..kalau kami ni orang KL kami kata sakit kepale lahhhhhhhh...macam la orang Kedah saja yg kepala asyik sakit...atau..mungkin orang KEdah banyak tanggungjawab yang berat..seperti memegang jawtan yang tinggi di dalam syarikat,main bola asyik menang je..(tak larat menepis kata-kata dengki dari penyokong negeri jiran),dulu dok kat KEdah angin lain,mai KL angin lain,tak cukop protein...betol..ni aku nak cerita ada la 2 orang insan mai sekolah aku and buat medical checkup(boleh check otot,jantung,metabolisma,ghout,dll)..so berduyun-duyun la cikgu cikgu sekolah aku yang ambil port sekali..aku awal-awal lagi dah tercegat melihat result2 diorang.Ada yang umur muda lagi tapi mai bila tengok umur metabolisma dah 3 tahun pencen dah...ada yang nampak sehat sejahtera tapi ada sakit jangtung sebab stress gila(jadi cikgu memang tension),ada yang terkurang ada yang terlebih..macam aku tgok je umur metabolisma semua dengki..maklomlah 19 tahun umur metabolisma aku..syok gila..mai tang otot,jantung,matabolisma harian dll semuanya serba kurang..kalsium pon kurang...last sekali solutionnya aku kena rajin exercise...itu aje..pastu makan la sayur dan buah-buahan banyak-banyak..Ni semua tentang gaya hidop la..Macha tu dok promo susu protein dia yg mahal tu n pil kalsium yang amat dasyat tu...aku tengok aje..tak mau beli sebab sapa suruh dia kutuk-kutuk aku body tak de buah..walaupon aku paham buah yang dimaksudkan adalah buah-buahan bukan buah dada aku ni ( sapa suruh bahasa Melayu dia tunggang langgang???kerana mulut barang tak laku tau macha!!!!).....lebih baik aku exercise aje dan amalkan cara hidup sihat..
ni aku dok pulun karang cerita bagai dok kutuk macha tu lebih kurang lagi tak tau la dapat post ke tak..Encik Ismadi orang GITN tu kerjanya nak memblock je blogspot ni...susah la ak nak bersosial atau melepaskan apa yang terbuku ni..HUh!!!!

No comments: